Läs hela för att förstå

Okej. Till att börja med. Det här kommer nog bli ett inlägg jag kommer få mycket kritik för. Ett ämne jag inte uttalat mig speciellt mycket om, när det gäller mina egna tankar och åsikter. Men eftersom att jag är en så ärlig och rak person så bryr jag mig inte vad ni tycker. Mina åsikter är mina. Alla har rätt till sina. Ni får tycka precis vad ni vill, det är era åsikter. Ni får ha kommentarer om mina åsikter. Men ni kan aldrig någonsin påstå att dom är fel. Det är åsikter - inte fakta.

Ämnet jag ska ta upp är följande:


Ett ämne som (tyvärr?) nästan rör alla Pitebor. Som de flesta vet är ökningen stor. Anledningen till det tror jag är att det är mer "acceptabelt". Och självklart att det är lättare att få tag i. Finns mängder av droger. Betydligt fler alternativ än förr. Anledningen till att det blivit mer acceptabelt har jag ingen aning om. Det är väll förmodligen för att det är så vanligt.. Det är ju typ mer vanligt att man har testat droger, än att man inte har.

Det tycker jag är dåligt. Att det är mer acceptabelt alltså. För saken är den, att man förstör betydligt mer med droger än vad man egentligen tror. Det är inte bara det kroppsliga. Och det är farligt, det är det. Man blir en helt annan människa. Man lever i en liten bubbla. I den bubblan finns bara droger, de närmaste man drogar med, hur man får tag i pengar, hur man får tag i droger. Vad man ska inhandla nästa gång man ska "softa" osv. De alla flesta meningarna man använder innehåller något med droger. Det är så. Det bara är så.

Det handlar som sagt inte bara om det kroppsliga man förstör. Det kroppsliga är iofs nog mycket. Hår, hud, allt. Man får ett helt annat utséende. Man själv ser sig precis som vanligt i spegeln. Speciellt ögonen blir helt annorlunda. Man ser helt enkelt sliten ut. Sen kommer vi till "insidan". Hjärnan - man använder inte den på samma sätt. Man kan inte koppla sammanhang lika tydligen. Man förstår inte saker på samma sätt som man gjort innan. Hm, nu är frågan - vad pratar jag om för droger? Ingen speciell. Ingen specifik. Allmänt. Man blir även mer obrydd om saker och ting. Man lever för dagen och tänker inte på morgondagen. För stunden blir allt så mycket bättre. Men sen. Efteråt. Då blir det dubbelt så mycket värre än vad allt var innan.

Och dom man umgås, dom man tar droger med..? Hade man umgåtts med dom i annat fall? Ja, kanske. Kanske inte. För egentligen.. Det största man har gemensamt är ju drogerna, eller? Det är ju det man gör när man umgås. Då kanske det känns som att man har massa annat gemensamt också, vilket man kanske har. Men saken är den. Slutar en med droger - blir det oftast att man "splittras". För vad ska man då göra? Titta på när de andra tar droger, eller? Nja, inte precis. Men man kan väll hitta på annat, förutom droger? Men det är klart. Den som slutar kanske inte är "lika rolig" att umgås med. För vad ska man då prata om? Träffas man via droger, är det väll ganska säkert att man slutar umgås när inte drogerna finns med i bilden. Faktiskt synd. För hade man träffats på annat sätt, hade man kanske umgåtts ändå. Lite synd det där, att man isf slutar umgås för at tman slutar med droger. Det är ju liksom drogerna man lägger undan - inte vännerna.

Shit, vet inte hur jag ska förklara.. Det blir iallafall ett helt annat liv. Och det är inte bara just drogerna när man "drogar". Utan runt omkring. Folk kollar snett på en, folk litar inte på en. OK, man ska inte bry sig om vad andra tycker. Men. Man vill väll ändå bli betrodd och litat på? Och faktiskt, det är inte helt utan grunder. För man blir så, man bryr sig inte om man sviker andra på samma sätt som man kanske gör i vanliga fall.

Nä, fyfan. Det här var en dum idé att blogga om. Inte för att jag inte står för det jag säger, men.. För att jag inte vet riktigt hur jag ska uttrycka mig. Blev inte alls som tänkt. Gosch.. Det här är verkligen svårt!.

Slutgiltigt kan jag väll säga att jag tycker inte det är bra att hålla på med droger. Inte alls. Man förstör så mycket. Men det spelar ingen roll hur mycket man påpekar det, för var och en som håller på med detta måste få inse det själv. Annars går det aldrig. Då bryr man sig inte. Då flyter man bara med i det nuvarande. Men tillslut går det inte. Det spårar då. Det gör det. Jag hoppas iaf att varje person tillslut inser att det inte är värt det. Att det finns ett helt annat liv, en annan värld, som är så mycket större än den man lever i. Att det inte bara finns ett "nu", utan faktiskt ett "sen" också.

Och ytterligare en viktig sak att veta: jag "moralpredikar" inte och säger "sluta med droger - ni dör annars. Det är idiotiskt. Så jävla töntigt" osv. Absolut inte. Det är upp till var och en tycker jag. Jag ser inte ner på folk för det. Jag ser personen för hur dom är. Men jag vet att de flesta hade varit en annan människa ifall de inte hade hållt på med droger. Men man vet som sagt inte det själv..

Och ah, det här inlägget blev mer rörigt än upplagt. Som sagt - hade inte tänkt igenom innan jag skrev, utan jag lät bara orden falla dit eftersom. Så det låter kanske knas och "fel". Men jag publicerar det ändå. Har ni frågor, eller är osäkra - får ni väll fråga så kan jag ju svara. Så ni inte missuppfattar något och tror helt fel om mina åsikter. Vill inte bli missförstådd.




Postat av: Anonym

du har väll själv knarkat.............

2010-11-14 @ 14:50:57
Postat av: Anonym

såsant som dusäger!!

2010-11-14 @ 19:04:20
Postat av: Anonym

Bra skrivet tycker jag!

2010-11-14 @ 19:44:02
Postat av: Anonym

finns bara sanning i de du skrivit.

2010-11-14 @ 19:51:33
Postat av: carolina

Sjukt bra skrivet Tina =)

2010-11-14 @ 20:48:52
URL: http://ccarolinahartman.blogg.se/
Postat av: Anonym

bra skrivet lilla du / från världens bästa jimmy g :)

2010-11-15 @ 13:25:36
Postat av: anonym

hej! tänkte höra vad du tycker om mobbning? tex att göra allt i sin vilja och förstöra för andra?

2010-11-16 @ 16:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0