Hm?

     

anonym  [email protected] om Läs hela för att förstå:
hej! tänkte höra vad du tycker om mobbning? tex att göra allt i sin vilja och förstöra för andra?

Svar:
Först trodde jag någon hade i sin blogg frågor ang. det och skulle sprida "reklam" i andras bloggar för att få olika folks synpunkter på ämnet, och bara hade glömt skriva sin blogg och namn.. Men sen såg jag hotmailen.. Så detta är alltså någon som undrar vad JAG tycker om det?

Nåja. Ja.. What to say? Klart jag inte tycker mobbning är bra, men jag har inga egna erfarenheter om det. Har aldrig varit riktigt utsatt på det sättet precis. Det andra "göra allt i sin vilja och förstöra för andra".. Man ska ju såklart göra allt i egen vilja, men jag antar att du menar "göra allt i egen vinning, trots att det kan såra/förstöra för andra?" dvs, bara tänka på sig själv?. Så jag utgår från det.. Ja. Klart jag tycker man ska bry sig om andra! Vilket jag anser att jag brukar göra när det gäller mina vänner. Ibland lite "för" mycket, har det hänt. Att jag låter det bli dåligt för mig och bra för andra, trots att den personen aldrig skulle göra likadant eller så.

Men inte ska jag säga så mycket. Klart jag har förstört för andra endast i syfte för att "jävlas", vara elak och såra den personen. Men då har jag ju oftast haft mina anledningar. Och har jag inte haft det, har jag snabbt kommit på mig själv, hur dumt och omoget det egentligen är. Och frågat mig själv vad jag egentligen tjänar på det. Om jag mår bättre av det? Inte gör jag ju det, förstås. Jag blir inte bättre eller får det bättre, för att jag försöker göra det sämre för andra. OM det är utan vettig anledning!

Fast seriöst, vet inte vad jag ska svara på den frågan. För jag förstår inte riktigt vad syftet var? Ingen säger väll ändå att dom gillar mobbning och att det är "OK" att förstöra för andra för egen vinnings skull..? Trots att vissa kanske tycker det, är det ju ingen som skriver så.

Kändes som att den som skrev kommentaren syftade på något typ. För en sånndär fråga kommer inte anonymt, plötsligt - utan anledning. Specificera nästa gång så jag kan förstå egentliga innebörden :D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0