Skräppost

Jag kan gissa att i princip alla hatar att få reklam i e-postinkorgen? Det gör iallafall jag. Enormt mycket. Speciellt när det står att man ska få en massa saker eller att man har vunnit. Enligt min mejl har jag vunnit en lyxkryssning en massa gånger. Ser det ut som att jag har varit på någon lyxkryssning? Knappast.

När man öppnar mejlet och blir nyfiken av rubriken står det är det alltid "...om du gör det och det". Eller "...om du beställer det och det". Då blir man faktiskt besviken, fastän man redan vet att man inte kommer att få någonting helt gratis utan att göra något. Varför är hjärnan så lättlurad ibland?


Inte hade Helena Andersson tänkt ge mig en MP3 spelare gratis.
Inte heller hade Konsumenthjälpen tänkt ge/låna mig 500kr gratis.

Har sluta öppna sådana här mejl och går direkt på "ta bort", men iallafall.

Förr. Då var min hjärna också dum och lättlurad. Tur den är smart nu!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0