Nu ska jag vara ärlig....



                                 


Nu ska jag vara förbannat jävla ärlig. Nu är jag less. Vet ni vad jag är less på denna gång? Jo, er allihopa som kallar er för mina "vänner". Jävlat bara bullshit. Ni säger att ni finns där, ska ställa upp osv. Jamen, tjenare Berit för fan. När ska ni visa det? Precis. Det är bara skitsnack. Ärligt talat så har jag under mina 18 år i princip aldrig haft en enda vän som har stått för sina ord och verkligen visat att den är min vän. Självklart är jag tacksam för alla som har hjälpt mig i olika tillfällen, funnits där osv. Tusen tack, det uppskattas och jag minns det alltihopa <3 Det är absolut inte så att jag är otacksam för det ni gör. Absolut inte. Och den som vill ta åt sig av detta, gör det. Ni som inte känner att ni ska ta åt er, gör inte det. Det är upp till var och en! Och svar ja, jag vet att jag har "stängt" ute en del av er. Och ni tror att jag har "lämnat er åt sidan" men det är inte rätt. Inte sant. Och det vet ju ingen annan än jag själv bäst.. Men jag kan ju meddela att dom allra flesta av er har gått bakom ryggen på mig, svikit mig på ett eller annat sätt osv. Och vet ni vad det värsta är? Jo, när jag ställer upp, finns där, när ni behöver mig. Då finns jag, då gör jag allt jag kan! För jag vill inte att mina vänner ska må dåligt. Jag gör precis allt jag kan, jag bryr mig. Men sedan, när ni mår bra igen. Jamen dåså, då passar det inte längre att höra av sig. Då hör man inte ett ljud från er, förens ni behöver mig nästa gång. Men jag då? Vadå? Vem ska jag prata med när jag behöver det då? Nä justja. Ni tar, tar, tar och tar. Men ni ger förbannat ingenting tillbaka. Men det är mitt eget fel, mitt egna jävla fel som är så sjukt dum att jag går på det! Att jag fortsätter ställa upp för er och inte får ett piss tillbaka. Visst är det korkat av mig? Jag önskar jag kunde säga "nu är det fan jävlat slut med det, nu får ni springa till någon annan" era egoistiska jävlar. Men det kan jag inte, för jag kan inte se folk jag bryr mig om må dåligt! Men samtidigt, VARFÖR ska jag bry mig om er, när inte ni bryr er om mig, va? Ja, för att jag är dum, korkad. Det är ju det jag säger. Det är mitt eget jävla fel från grund och botten att jag blir behandlad såhär. Har ni inte ens haft en enda tanke på att höra av er? Vilja hitta på någonting? Eller? Nej, såklart inte. För ni skiter fullständigt hur jag mår, hur jag har det osv. Jag slår vad om att ni inte ägnat en enda tanke åt att jag kanske behöver er jävlat som mest nu! Att jag behöver erat stöd, behöver umgås osv. Nej. Icket. Ni mår ju bra, ni har ju det bra nu! Då passar det inte att höra av sig till mig. Jag hoppas verkligen inte att jag är så jävla dum att jag finns där när ni behöver mig inte. Hoppas jag verkligen inte! Och så att alla vet, detta skriver jag absolut inte för att försöka ge någon "skuldkänslor", tycka synd om mig själv eller liknande. Absolut inte. Jag skriver det för att vara ärlig och säga min åsikt till er som kallar er "vänner" en gång för alla. Och glöm inte detta; DEN SOM VILL TAR ÅT SIG AV DETTA, den som inte tycker att den ska ta åt sig, gör inte det. Upp till var och en, ni vet ju bäst själv vad ni gjort, inte gjort osv. För en del av er är jag jätte tacksam över. Sådär. Punkt. Någon som orkat läsa ända hit ens..?


Postat av: murran.

jag orka läsa allt, och du vet jag finns slltid där för dig, dag som natt! du är kinbästa vän och jsg kommer alltid ställa upp för dig som du ställer upp för mig <3

2010-02-28 @ 00:01:15
Postat av: murran.

Jävlart kass på stava :(

2010-03-02 @ 01:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0