Snus

Som alla som läser min blogg vet så har jag/håller på att sluta/t röka! Och ska även ta tag i att sluta snusa. Eller håller på, egetligen. Eftersom att jag bara snusar jävla catch med nästan inget nikotin. Sen såg jag nåt nytt catchsnus, med en cool dosa, självklart mest för den fina dosan jag köpte det.. ;) som jag köpte! Reklamskylten sa såhär "En prilla som inte syns, men känns", vilket jag tyckte lät riktigt komiskt och faktiskt halvtöntigt så jag kunde inte låta bli.



Haha, alltså lol.. Så fjantigt det låter :)

BTW.. Anledningen, eller ja, om det ens behövs nämnas någon anledning för att sluta snusa/röka, när det finns tusentals. MEN anledningen för att sluta röka är ju för och främst för att det är så äckligt dyrt, och sen för att det luktar ju inte gott nånstans. Nog för att man inte känner det själv när man röker, men tro mig, när man har slutat/inte röker känner man det mer än väl. Sen förstås för att jag inte vill se massa år äldre och ofräschare ut i framtiden i mina äldre dar, heh. Plus att jag inte vill förstöra min kropp extra mycket. Ja, ni fattar? Standard anledningarna. Men framför allt för att det är så dyyyrt! Kommer ha ännu mindre råd sen när jag flyttar.

Och varför jag ska sluta snusa är väll i princip samma anledningar. Och jag känner inte att jag har den ekonomin att jag kan lägga ut massa pengar på egentligen onödiga saker.. <- Redan nämnt.

Och det är ju bättre att sluta nu efter ca 5 år, än att sluta sen efter 10, 20 eller 30 år.. Blir ju inte precis lättare att sluta med åren! ;) Nåja, jag kan inte säga så mycket än, eftersom att jag inte har slutat snusa och det har bara gått 5 100%-igt rökfria dagar.. Och det finns ingen garanti på att jag kan, jag brukar faktiskt vara väldigt svag och ha dålig motivation för sånt här!.. :(

MEN JAG SKA KÄMPA SÅ GOTT JAG KAN!.

P.S. Kan ju tillägga att det första jag tänker på när jag vaknar är "har jag cigg?"... Det kommer automatiskt. Sen är det nu ca 60% av dagen jag tänker på cigg, trots att jag inte är röksugen hela tiden, så tänker jag på det. Och jag tar ca 3-5 snusar per dag. Hoho, jaja nu ska jag sluta tjata om detta, men det blir ju så, när man är frustrerad, kroppen skriker och man ägnar så mycket tankar åt detta förbannade nikotinberoende!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0