Skippa dramat

Känns inte så roligt att börja året med ett lite halvtråkigt inlägg redan första dagen. Så kan börja med att säga att jag är glad, mår bra och är nöjd. Jag mår inte dåligt, är inte arg, är inte ledsen, är inte irriterad när jag skriver detta. Here you go, ta åt dig om du känner dig prickad:

Jag är stort glad över att jag inte är den jag var. Nu när jag inser att det finns folk som blir svartsjuka/avundsjuka helt utan noll grund och sedan går och beter sig precis som jag själv hade gjort förr, dvs snackar skit om mig med tjejkompisar och hittar tusentals anledning att håna mig för, trots att jag egentligen inte gjort något fel så vitt jag vet. Jag var precis likadan som 15-16 åring. Lika omogen.

Måste vara enormt kul att sitta där och kolla min blogg, min facebook, bilder på mig och skratta åt det, kommentera det. Känns det värt? Känner du/ni er smartare, snyggare, bättre på så vis? Tänkte, då bjuder jag på ett till inlägg nu som ni kan roa er med. Mest för att bevisa att det rör mig inte ryggen speciellt mycket. Klart det stör mig en aning, annars hade jag inte orkat fifflat ner alla dessa meningar. Det måste jag jobba med, så att det tillslut inte stör mig alls.

Stolt att jag har lärt mig att det är vettigare att gå direkt till personen och tala om exakt vad det är som stör en, sen låta det vara. Inte så värt att gå runt och slösa energi på någon sådär. Det gör en själv bara irriterad och arg i onödan. Lite jobbigt. Egentligen hade istället för att skriva det här inlägget kunna nämna själv för personen i fråga, men då hade jag förmodligen fått förnekelse som svar. Nåja, ska inte klandra någon. Är man 16(?) har man väll all rätt att bete sig som en förvirrad tonåring fylld av skitsnack och egoism. Var trots allt inte allt för många månader sen jag betedde mig lika töntigt själv..

Kan även meddela allihopa att jag helst vill bli lämnad utanför allt drama. Snacka gärna inte skit till mig om någon utan anledning eller kom inte till mig och berätta massa skvaller jag inte bryr mig om. En sak jag ska göra under 2011 är att hålla mig utanför allt tjaffs. Längtar enormt att flytta ifrån denna staden. Flytta ifrån allt snack jag själv orsakat. Det är över för min del, jag har lämnat det. Tyvärr har jag själv satt mig själv i den situationen och jag förstår att man bara inte kan lämna allt och stryka ett sträck helt "bam". Men jag ska göra allt jag kan för att slippa bli indragen och involverad. Ska sköta mitt och hålla mig själv på det torra åtminstonde. Save me!

Bara så ni vet.

Och justja. Ingen har sagt något åt mig ang. detta! Utan det är jag själv som har sett/känt det. Jag är inte blind. Jag är inte dum. Jag vet det mesta. Det bara är så.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0