It's all about hair

De som brukar läsa min blogg och har gjort det ett tag, vet att jag tjatar och surrar om mitt hår väääldigt mycket. Jag ändrar färg osv riktigt ofta. Men mitt hår är typ det bästa jag vet. Eller, jag hatar mitt-mitt hår. Det jag gillar med mitt hår är att det är rakt ist för lockigt. Men jag hade velat ha lite tjockare. Och längre förstås. Men, när det kommer till hår så vill man ju aldrig ha det man har förstås. Nåja, jag älskar att ändra mitt hår och hålla på att exprimentera! Det är nog den roligaste kroppsdelen måste jag säga.

Brukar alltid ha beslutsångest och gör mycket impulsivt gällande mitt hår. Denna gång gäller det en eventuell klippning. Funderar om jag bara ska toppa det och spara ut hel långt eller klippa upp det igen osv. Sen funderar jag även på om jag ska klippa luggen kortare igen (inte pannlugg), eller om jag ska spara ut den? Den har växt himla mycket sen jag klippte den..

Fördelar med att ha hela håret långt och "tråkigt":
- Går att sätta upp på många fler sätt!
- Går att locka osv, så det blir snyggt.
- Diadem etc passar bättre.

Fördelar med att ha uppklippt och kortare lugg:
- Har man kortare lugg ser man ögonen/ansiktet mer.
- Man kan forma håret mer.
- Snyggare att ha utsläppt.

På längden tänker jag dock inte ta någonting. För jag har redan nog kort hår! Sen tänker jag absolut ha kvar rött hår. Helt klart. Det trivs jag faktiskt jättebra i :)

 

 
 

Tror nästan det är snyggare att ha mer en "frisyr" ifall man har rött/svart eller annan starkare färg på håret. Sen om man har mer naturlig färg på håret är det snyggare med långt, bara "naturligt" det med. Så jag vet inte, blir nog iallafall att klippa till luggen! Nuvarande är inte ok ;)





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0