Dagens val påverkar morgondagen

Skrev just följande sms till en person:

Det gör du också en dag när du märker att det finns ett liv i framtiden. Framtiden börjar nu! Dina val i nutiden påverkar din framtid. Ja, du tänker att jag är moralkärring som leker duktig och är tråkig som säger så. Men en dag kommer du förstå precis vad jag snackar om. Och förhoppningsvis förstå hur sant det är och kanske tycka jag har lite rätt och tycka det ligger något i det. Det får vi ju se en dag :)

Varför väljer jag att skriva så? Inte för att jävlas. Inte för att leka duktig. Inte för att moralpredika på det sättet. Jag gör det i hopp om att få en människa att förstå. Dock vet jag ju redan innan att det är omöjligt i det lägen den personen befinner sig i att förstå, ta in och bry sig. Men som jag skrev, en dag, kommer förhoppningsvis den människan att bry sig, förstå och ta in. Känns iallafall bra för mig att ha sagt det, trots att jag vet att personen tänker "Men gud vad hon tjatar, vad jobbig hon är. Vad vill hon? leka duktig? Tror hon jag bryr mig? Jag lever för dagen, jag har ju bara skoj!" etc. 

Varför jag väljer att skriva så är ganska solklart. För att jag bryr mig och vill verkligen leverera det.

Ingen gillar att se sina vänner försvinna. Man känner sig så maktlös när dom har gjort sina val. Man kan inte göra något annat än att stå och se på. Fan, vad jag hatar att vara så jävla maktlös..


Det tar i hjärtat. Att veta att hade jag varit samma person som jag är idag, förr, hade jag säkert haft betydligt större chanser att påverka och på så sätt haft lite mer "makt".. Inte makt att bestämma. Men makt att påverka. Makt att kanske få mina åsikter lite mer hörda. Min röst hade hörts i grammofon och varit oundviklig då, mendas den nu endast hörs i form av små viskningar som lätt går att ignorera.

Ja, alltså. Tror att det bara kan vara den personen detta gäller som förstår. Och om du råkar läsa detta - jag hoppas på att du får samma hopp som jag fått. Samma möjligheter! :D

At least: Du vet ju vars jag finns. Du vet att jag ställer upp. Glöm inte bort det hur lång tid det än går. Om vi än så tappar kontakt, kommer jag stå kvar vid det jag sagt ;)

P.S. Satans vad djupt detta lät? Hm. Haha, shit pommes. Tur jag är mycket stabilare i mig själv Nu. Annars hade jag inte kunnat stå för att jag ställer upp. Det klarar man inte om man själv inte mår bra och är trygg i sig själv. Önskar alla med ostabilt mående eller liv i helhet samma chans som den jag fått! Och framför allt: att Ni får samma "uppvaknande" som jag och tar den chansen.

PEACE.


Postat av: Anonym

asså jag älskar dina sånnahära texter! är så precis exakta som de går att bli!

2010-11-21 @ 03:44:16
Postat av: Anonym

Trueeee ;D

2010-11-21 @ 09:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0