Jag ber om att chockeras

Snälla. Chockera mig någon! Gör något oväntat. Gör något kul. Kom med en kul idé om någon plan man kan göra. Jag lovar - I'm in. Är så himla uttråkad av att det aldrig händer någonting roligt. Varför inte? Varför har man så dålig fantasi? Varför kommer ingen på något? Eller varför är ingen med mig att komma på något?

  Resa till ett annat land?
Vore awesome. Hur great som helst! Men för att resa så krävs det pengar. Och det är inte precis så att det regnar ner från himlen. Har då inte jag märkt iaf.


 Hyra en stuga på annan ort?
Det hade inte suttit helt fel. Hade kunnat bli ett roligt äventyr. Men tyvärr, det kostar det också. Om än man inte tror det kostar så mycket, så blir det mycket. Själva stughyran vore väll inte värst dyr, men allt utöver den.


 Fara iväg på festival/konsert?
Kul är bara förnamnet. Meen.. Även där. Pengaproblemet..

Så vi kan ju även stryka..
- Fara till Stockholm och shoppa.
- Fara till Stockholm (eller GBG och likande) överhuvudtaget.
- Festa på annan ort och bo på hotell.
- Åka någon jävla-överhuvudtaget-stans utanför Piteå.
Och allt annat som man behöver pengar till.

Åh. Fan vad jag hatar det ordet. Pengar. Varför ska man behöva det till precis allting roligt som man kan göra? Varför ska allt kosta? Usch. Jag hatar att aldrig ha pengar. Ett jobb skulle inte sitta helt fel. Men då är vi där igen - jag bor i Piteå. Det växer inte på träd här i våran lilla stad. Fan vad jag hade levt kul som rik! Believe me.




Inte nu själva pengarna. Men att man måste ha dom som biljett för allt.
Och att man måste ha så mycket av det för att komma sig någonstans också!
Det är ju inte precis en hundring eller två..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0