Pinsamt!

Idag när jag satt på praktiken och kollade i Piteå tidningen så såg jag en artikel om rökning på min skola (strömbacka skolans gymnasium i piteå)! Det står klart och tydligt i artikeln att rökning är förbjuden inom skolområden och massa andra negativa kommentarer om rökning. Då undrar jag.. Hur fan kan man frivilligt ställa upp på en bild och dessutom vara för rökning inom skolområdet, när det redan är förbjudet? Omg.. Pinsamt! Ja, jag är rökare (ska dock sluta!) men jag skulle då aldrig i hela mitt liv skämma ut mig så mycket att jag var med på en bild och sa att jag tycker man borde få röka på skolans område, haha.. Speciellt inte om jag var under 18, då man inte ens får köpa egna cigaretter! Det är ju samma sak som att jag skulle vara med i en artikel om att det är förbjudet att dricka alkohol på öppen plats, visa upp mig med ett léende på bild och säga att jag tycker man borde få det? Jag menar, jag är inte ens 20, jag får inte ens köpa alkohol själv. Jaja, tur jag inte känner någon av dom iaf och speciellt tur att jag inte är förälder till någon av dom som är under 18, jag hade ju totalt skämmits ihjäl om jag umgicks med sådana ;) Var bara tvungen att säga min åsikt! Like always.

Btw! Ni kan klicka
HÄR för att läsa artikeln och se bilden.. ;)

Såg även en kommentar som artikeln hade fått!
"De var ingen som ställde upp på den där bilden, dom som höll i kameran stod och tjatade ett väldigt bra tag för att ingen av dom där ville vara med. Dom var "tvungna" att ha 4 st på kortet, och till er andra som säger att man inte har någon Iq för att man är rökare.. Dom flesta börjar röka när dom är kring 12-13 år, visst.. då har man inte så mycket att tänka med precis. Men när man rökt ett tag så är det lite svårare att sluta. Fan va glada istället ni som inte röker, de finns faktiskt folk som håller på att sluta röka, eller som har försökt. De är deras egna jävla problem om dem röker eller inte, deras liv inte erat."

Ööh, om man inte vill ställa upp, så gör man inte det? Och man står inte och fetsmilar inför en kamera mot sin vilja, utan då går man därifrån. Knappast att dom var "tvugna" att ha 4st på kortet.. Jag menar, varför yttrade folk från bilden sina kommentarer då? Det gör man ju knappast mot sin vilja.. Eller har jag fel?! Klart jag inte har..


Postat av: narra

jag håller med dig!;)

2010-02-10 @ 22:36:29
Postat av: tobie

hahahah! :D

2010-02-11 @ 15:27:34
URL: http://tobiaswashere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0